Fortissimo brengt kinderen, muziek en theater bij elkaar

Zaterdag 20 april om 19.30 uur gaat in Ateliers Majeur (Rinkelbom) in Heerenveen de fantastische en unieke, spannende en hilarische kindermusical ‘Fortissimo en het magische avontuur’ in première! De voorstelling is het resultaat van een unieke samenwerking tussen Brassband Pro Rege uit Heerenveen, het Fortissimo Combo en dertig kinderen uit groep zes, zeven en acht van verschillende basisscholen uit Súdwest Fryslân. Zondag 28 april zijn er nog twee voorstellingen in De Harmonie in Leeuwarden om 15.00 uur en 19.00 uur.

Wendy Postma (initiatiefneemster) wil heel graag kinderen meer in aanraking laten komen met allerlei facetten van muziek, waaronder klassieke muziek, brassmuziek en popmuziek. Daarom schreef ze zes jaar geleden samen met Hendrik de Boer de kindermusical ‘Fortissimo en de magische noot’. De musical werd een heel groot succes. Op veler verzoek hebben de initiatiefnemers besloten om nogmaals een weergaloos spektakel op de planken te zetten.

Er is gekozen voor een uniek samenspel tussen de acteurs Marleen de Boer (bekend van onder meer de Stormruiter), de beroemde troubadour Jan Nota, Jelmar Hoekstra, Bregt Vincken en Lútzen Rijpma, Brassband Pro Rege Heerenveen, het samengestelde Fortissimo Combo en dertig kinderen uit groep zes, zeven en acht van basisscholen uit Súdwest Fryslân, die zingen, dansen en toneelspelen. En dat alles op één groot podium!